Πριν αναφερθούμε στην ουσία της ανάρτησης υπενθυμίζουμε ότι όταν ο ΥΕΘΑ κ. Αβραμόπουλος βρέθηκε τον Σεπτέμβριο στη Λάρισα μεταξύ των άλλων τέθηκε και το εξής θέμα: «Σας προτρέπουμε να ενισχύσετε το Στρατιωτικό
εργοστάσιο της Λάρισας το 303 ΠΕΒ προκειμένου η πατρίδα μας να εξοικονομήσει
πόρους από την παραγωγή του.» Επίσης όταν τον Οκτώβριο του 2013 επισκέφθηκε τη Λάρισα η ΑΝΥΕΘΑ κ. Γεννηματά είχαμε γράψει, αυτολεξεί: «Τέλος,
ας μας επιτραπεί να προτρέψουμε την Πολιτική Ηγεσία του ΥΕΘΑ, να επισκεφθεί το
Στρατιωτικό Εργοστάσιο της Λάρισας το 303 ΠΕΒ ή άλλες παραγωγικές μονάδες των
Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να ενημερωθεί και αν αξιολογηθούν θετικά, να
ενισχυθούν καταλλήλως, προκειμένου να βοηθήσουν την πατρίδα μας στην εξοικονόμηση
πόρων μέσω της παραγωγής αυτών.»....
Ας έρθουμε τώρα στο άρθρο - ρεπορτάζ του κ. Γιάννη Κοκκινίδη στο newpost.gr με τίτλο «Επισκεύασε ελικόπτερο με 115.000 ενώ η
ΕΑΒ ζητούσε 550.000 ευρώ!» και υπότιτλο «ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΣ», που αφορά το 307 ΤΣΥΑΥ μία από τις παραγωγικές Μονάδες του ΤΧ του Στρατού Ξηράς.
Το
Γενικό Επιτελείο Στρατού έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται καθώς κέρδισε μία
μεγάλη μάχη και στο υπόστεγο! Και αυτό σίγουρα θα περάσει στην ιστορία του.
«Όπλα» τη φορά αυτή, ήταν τα χέρια του ανθρώπινου δυναμικού που έχει. Τι
πέτυχε; Το ελικόπτερο ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού έχρηζε άμεσης εργοστασιακής
συντήρησης - επισκευής, αλλιώς θα καθηλώνονταν.
Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού απευθύνθηκε στην
Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και ζήτησε προσφορά για τη συγκεκριμένη
εργασία στο εν λόγω ελικόπτερο. Η ΕΑΒ από την πλευρά της αφού προέβη σε
εξονυχιστικό έλεγχο του ελικοπτέρου ενημέρωσε το ΓΕΝ ότι για να ξαναπετάξει το
ΑΒ-212 απαιτούνταν 550.000 ευρώ για εργασία και ανταλλακτικά. Στη συνέχεια το
ΓΕΝ, γνωρίζοντας ότι τον συγκεκριμένο τύπο το διαθέτει και η Αεροπορία Στρατού,
απευθύνθηκε στο ΓΕΣ. Πληροφορήθηκε ότι η Αεροπορία Στρατού προβαίνει στην
εργοστασιακή συντήρηση των ελικοπτέρων ΑΒ-212 που διαθέτει στο 307 Τεχνικό
Συγκρότημα Υποστηρίξεως Αεροπορικού Υλικού (ΤΣΥΑΥ) που εδρεύει στο
Στεφανοβίκειο Μαγνησίας.
Η
οικονομική προσφορά από το ΤΣΥΑΥ για την ίδια δουλειά ήταν 115.000 ευρώ!
Μάλιστα στην τελετή παραλαβής του συγκεκριμένου ελικοπτέρου του Πολεμικού
Ναυτικού από το Στεφανοβίκειο πήγε ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Αθανάσιος Τσέλιος
και ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης. Να θυμίσουμε ότι το ΤΣΥΑΥ
ανήκει στην 1η Ταξιαρχία Στρατού που συγκροτήθηκε τον Μάρτιο του 1998, στα
πλαίσια της γενικότερης αναδιοργάνωσης του Στρατού και της Αεροπορίας Στρατού.
Έχει έδρα στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας. Το 307 Τεχνικό Συγκρότημα Υποστηρίξεως
Αεροπορικού υλικού (ΤΣΥΑΥ) συγκροτήθηκε μετά την απόφαση του Ανωτάτου
Στρατιωτικού Συμβουλίου στις 29 Σεπτεμβρίου του 1995. Μέχρι τότε λειτουργούσε
σαν 307 Τάγμα Συντηρήσεως Αεροπορικού Υλικού. Η αναδιοργάνωση της Μονάδος σε
Συγκρότημα ήταν απόρροια των διαρκώς αυξανόμενων αναγκών συντηρήσεως, ιδιαίτερα
κατά την τελευταία 5ετία με την ανάληψη συντηρήσεως του συνόλου των μεταφορικών
ελικοπτέρων CHINOOK και των επιθετικών APACHE.
Τώρα
έχουν στην ευθύνη τους και τα νεοαποκτηθέντα NH-90. Αποστολή του 307 ΤΣΥΑΥ
είναι: Η εκτέλεση ενδιάμεσης συντήρησης (AVIM) στα αεροσκάφη και στα ελικόπτερα
του Στρατού, στα μέσα επικοινωνίας, ραδιοναυτιλίας, στα όργανα και των οπλισμό
αυτών. Η εκτέλεση Προγραμματισμένης Συντήρησης Βάσεως (PDM) καθώς και
επιθεωρήσεως 1200 ωρών, από το Συνεργείο Συντηρήσεως Βάσεως. Η παροχή
τεχνικής εκπαίδευσης στο Στρατιωτικό και το Πολιτικό Προσωπικό σε ανάλογες
ειδικότητες για την συντήρηση του αεροπορικού υλικού. Το Πεντάγωνο εκτιμά ότι ο
Στρατός Ξηράς έχει δυνατότητες υψηλού επιπέδου οι οποίες με την κατάλληλη
εκμετάλλευση τους μπορούν να επιτευχθούν ιδιαίτερα μεγάλα οικονομικά οφέλη
ιδιαίτερα στην παρούσα δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
http://newpost.gr & http://kranosgr.blogspot.gr
Για να πούμε αλήθειες, πάντα το 307 ΤΣΥΑΥ έκανε καλύτερη δουλεία από άλλους "φορείς" και σε καλύτερη τιμή. Η εργατοώρα της ΕΑΒ ήταν 2-3 φορές επάνω από την αντίστοιχη του ΤΣΥΑΥ, με αποτέλεσμα τις υψηλές τιμολογήσεις των εργασιών, αλλά και των ανταλλακτικών, με όλα τα γνωστά επακόλουθα. Εργασίες PDM, ανακατασκευής κινητήρων, βαφή και λοιπές επιθεωρήσεις ή επισκευές επιπέδου "I" και "D" level, το ΤΣΥΑΥ πάντα διέπρεπε! Ως πρώην Διοικητής Μονάδας ελικοπτέρων (ΤΕΑΣ) είχα προσωπική και άμεση αντίληψη για την υψηλού επιπέδου συντήρηση και επισκευές που έκανε το ΤΣΥΑΥ. Όσο για τη διαφορά ποιότητας εργασίας μπορούν να την βεβαιώσουν οι δοκιμαστές των Ελικοπτέρων. Ευκαιρία για πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του στο χώρο των ΕΔ. Συγχαρητήρια στο Διοικητή και το προσωπικό του 307 ΤΣΥΑΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλειος Νικολόπουλος
Ταξχος εα.- Πρόεδρος ΛΑΣ