Ο Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου Ρεβυθούσας αποτελεί
μια από τις σημαντικότερες εθνικές υποδομές της πατρίδας. Είναι ένας από
τους δεκατρείς αντίστοιχους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που
λειτουργούν στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη. Εδώ και 10 χρόνια έχει
παραλάβει πάνω από 300 φορτία που φτάνουν με δεξαμενόπλοια και
αποθηκεύονται σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 130.000 κυβικά
μέτρα υγροποιημένου Φυσικού Αερίου. Στη συνέχεια, μεταφέρεται σε ειδικές
εγκαταστάσεις αεριοποίησης, όπου μετατρέπεται σε αέριο για να
τροφοδοτήσει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Τώρα η Ελλάδα
αποφάσισε να κατασκευάσει και Τρίτη
δεξαμενή διπλής χωρητικότητας σε σχέση με τις υπάρχουσες.
δεξαμενή διπλής χωρητικότητας σε σχέση με τις υπάρχουσες.
Για αυτό το λόγο ψηφίστηκε τροπολογία με γενικό αριθμό 1454 και ειδικό
65 στις 05/05/2014, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
στο τεύχος πρώτο, αριθμός φύλλου 114 στις 10 Μαΐου 2014, για να οριστεί
το σημείο ο σκοπός παραχώρησης γιατί είναι μέχρι τον αιγιαλό του νησιού,
για να γίνουν τα έργα και οι προσβάσεις. Επίσης υπάρχει και άδεια
δόμησης για το έργο της δεξαμενής, επειδή θα είναι κατά το ήμισυ εντός
εδάφους και το υπόλοιπο εκτός. Επειδή όλο το πλαίσιο είναι ενιαίο και
εντός του ΔΕΣΦΑ, η παραχωρούμενη χρήση δεν οφείλεται αντάλλαγμα, υπό τον
όρο ότι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ Α.Ε. παραμένουν το Δημόσιο και νομικά πρόσωπα
των οποίων οι μετοχές ανήκουν αποκλειστικά στο Δημόσιο. Όλο αυτό το
πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και ορθολογικό, μάλιστα ακολουθεί την υψηλή
στρατηγική της ελληνικής ΑΟΖ στη Μεσόγειο. Το άρθρο 40 παράγραφος 2
προσθέτει ότι σε περίπτωση αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης του ΔΕΣΦΑ Α.Ε.
το αντάλλαγμα χρήσης για την ανωτέρω έκταση θα καθοριστεί με απόφαση
του Υπουργού Οικονομικών. Για να γίνει πιο κατανοητός ο προβληματισμός
υπενθυμίζουμε ότι η Ρεβυθούσα είναι ο μοναδικός σταθμός αεριοποίησης
στην Ανατολική Μεσόγειο που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ότι η
αναβάθμισή του είναι πάρα πολύ σημαντική για την ενεργειακή μας
ασφάλεια. Μόνο που αναρωτιόμαστε γιατί να γίνει αν είναι να τον
πουλήσουμε στους Αζέρους; Και ποιο μπορεί να είναι το αντάλλαγμα όταν
τέτοιος σταθμός είναι μοναδικός στην περιοχή, αφού λειτουργεί μονόπλευρα
προς όφελός μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου