---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

«Οι Πομάκοι της ΘΡΑΚΗΣ, η Διαχρονική τους Παρουσία μέχρι και Σήμερα - Προοπτική για το Μέλλον»

     Ομιλία του Προέδρου του Πανελλήνιου Συλλόγου Πομάκων και Διευθυντή της  Πομακικής  Εφημερίδας ΖΑΓΑΛΙΣΑ, κ Ιμάμ Αχμέτ στη συγκέντρωση των μελών του Παραρτήματος Ξάνθης της ΕΑΑΣ.
     Οι Πομάκοι [οι Αγριανοί] φυλή των αρχαίων Θρακών και συγκεκριμένα οι Πομάκοι της Ελληνικής Θράκης,  στο διάβα της ιστορίας κατάφεραν να επιβιώσουν,  να διατηρήσουν και να περισώσουν ήθη, έθιμα και παράδοση μέχρι και σήμερα, παρά του ότι δέχθηκαν σοβαρές επιδράσεις ανωτέρων πολιτισμών, όπως των αρχαίων Ελλήνων μέχρι τα ελληνιστικά χρόνια, των κελτών γαλατών, Ρωμαίων από τον 3ο αιώνα π.Χ. μέχρι και του τέλος του 2ου αιώνα μ.Χ. των σλάβων μετά τον 7ο αιώνα  και μέχρι το τέλος του 11ου αιώνα, που ήσαν υπό την ηγεμονία τους και την μερική αποδοχή ως μητρική γλώσσα την σλαβική αντί της αρχαίας ελληνικής από την οποία έχουν σωθεί εκατοντάδες λέξεις στην καθημερινή ομιλούμενη γλώσσα....


     Οι Πομάκοι ήσαν ειδωλολάτρες, ως επί το πλείστον πυρολάτρες, πολλές παραδόσεις μας σχετικά με την φωτιά συνηγορούν και ενισχύουν την εκδοχή αυτή, έγιναν πλείστες προσπάθειες εκχριστιανισμού κατά τα Βυζαντινά χρόνια, παραχωρώντας γεωργοκτηνοτροφικών εκτάσεων στους ορεινούς πληθυσμούς της οροσειράς Ροδόπης, ονοματοδοτούμενες με χριστιανικά ονόματα, [στο χωριό μου, στις Θέρμες το 80% των τοπωνυμιών έχουν χριστιανικά ονόματα] στην πλειοψηφία τους όμως οι Πομάκοι  παρέμειναν ειδωλολάτρες μέχρι τον εξισλαμισμό τους κατά τον 13ο αιώνα από τα τάγματα των δερβίσιδων του Χορασάν [περιοχή του σημερινού Ιράν] με πρώτο και κύριο τον μαθητή του ΧΑΤΖΗΜΠΕΚΤΑΣΗ ΒΕΛΗ, ονόματι Σαρη Σαλτούκ, που ξεκινώντας από την σημερινή Τιμισουάρα ή κατά άλλους από την Δόμπριτσα της Ρουμανίας και σε μισό αιώνα περίπου έφθασε μέχρι την Αλβανία και Βοσνία, διδαχή διάδοση και αποδοχή του Σιϊτικου [Αλεβίτικου] Ισλάμ σχεδόν από όλους τους Αγριάνους Πομάκους. Εκτιμάται ότι ο αποικιοκράτης [κολονιζατόρ] δερβίσης Σαρι Σαλτούκ ήταν στην περιοχή της οροσειράς Ροδόπης κατά το έτος 1264 μ.Χ. οπότε και ασπάστηκαν τον μπεκτασισμό και  μέχρι την μεγάλη δίωξη και σφαγή, των Μπεκτασήδων κατά τον 17ου αιώνα, δηλαδή του έτους Εγίρας 1051 [1641-1642], στο Σαντζάκιο του Πασάελή δηλαδή Ανδριανούπολης, όπου υπαγόταν διοικητικά τα νότιο-ανατολικά Βαλκάνια. Μετά την κυρίευση της Ανδριανούπολης 1361-1362 μ.Χ. και την ανακήρυξή της ως πρωτεύουσα του τότε Οθωμανικού κράτους, κυρίευσαν σχεδόν όλα τα Βαλκάνια και το έτος 1381 μ.Χ. ο Εβρενός μπέης κυρίευσε την περιοχή της οροσειράς Ροδόπης και την πόλη της Κομοτηνής, ο Τιμουρτάς Πασάς τις περιοχές Γενισέας-Νέστου μέχρι Σέρρες. [Οθωμανική Ιστορία 4ος τόμος κεφ. Κατάληψη της χώρας των Θρακών έτος Εγίρας 768]. Την επόμενη χρονιά δηλαδή το έτος 1382 στο Γάμο του Γιλτιρίμ Μπαγεζήτ, διαδόχου του Μουράτ του Α΄, ο Εβρενός Μπέης, γυρίζοντας από την Κομοτηνή, πρόσφερε 100 εύσωμους, εμφανίσιμους ξανθούς νέους δούλους και 100 όμορφες εμφανίσιμες παρθένες δούλες Θρακιώτες και Θρακιώτισες δηλαδή Πομάκους από την περιοχή οροσειράς Ροδόπης, από τους οποίους από δέκα αγόρια και από δέκα κορίτσια δωρίσθηκαν στον Βασιλιά της Περσίας Ουβέϊς και στον Βασιλιά της Αιγύπτου Μπιρκούκ, που ήσαν παρόντες κατά την γαμήλια τελετή του Σουλτάνου διαδόχου Μπαγιαζήτ [Οθωμανική Ιστορία 4ος τόμος κεφ. Διεθνής σχέσεις σελίδα393]. Είναι λάθος η εκδοχή των Ευρωπαίων και διαφόρων Βαλκανικών ιστορικών Jiritsek, kanitz, Petrov, Svetlana, συγχύζοντας πολλές φορές τις έννοιες «τούρκεψε με εξισλαμίσθηκε»  ότι οι Πομάκοι Εξισλαμίσθηκαν από τους Οθωμανούς κατά τον 17ο αιώνα.

     Την εποχή αυτή ξεκίνησε ο εκτουρκισμός των Πομάκων, που δυστυχώς συνεχίζεται και σήμερα. Εξαναγκάστηκαν τότε να αποδεχθούν δια της βίας τον Σουνιτισμό αντί του Μπεκτασισμού, με μόνο ευεργέτημα την απαλλαγή τους από το χαράτσι και οι μόνοι που γλίτωσαν είναι περίπου τρεις [3] χιλιάδες Πομάκοι στα ορεινά του Ν. Ροδόπης και Έβρου και συγκεκριμένα στα χωριά Ρούσα, Δέριο, Σιδηροχώρι και Κέχρος που και σήμερα παραμένουν Αλεβίδες. Ο αποκεφαλισμός του Πομάκου μπεκτασή δερβίση Βελή Δάντσο στο Εχίνο, τον διωγμό των δερβίσιδων του Τεκκέ του ερυθρού σουλτάνου στη Ρούσα Ροδόπης, οι οποίοι και σήμερα αυτοαποκαλούνται πομακιστί αγχρένοι δηλαδή  αγριανοί, των δερβίσιδων της πόλης της Ανδριανούπολης, η οποία κατοικούνταν τότε ως επί το πλείστον από Αγριάνους Πομάκους, εξ ου οι ξακουστοί και φημισμένοι παλαιστές της Ανδριανούπολης πομάκικης καταγωγής, Κελ Αλίτσο, Πομάκ Οσμάν, Κοτζά Γιουσούφ, Κουρτδερελή, Αδαλή Χαλήλ κ.π.α. Ο διωγμός ξεκίνησε με φετουβάδες [ιερονομική ρήτρα] που εξέδωσε ο νομοθέτης του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς İbn-i Suud Efendi ενός θρησκόληπτου, σκληρού και βάρβαρου ιερωμένου, μετατρέποντας των ιερών νόμων της Σαρία σε Οθωμανική σουνίτικη σαρία που δυστυχώς αυτή ισχύει και σήμερα στην Ελληνική Θράκη, που όλοι οι ετερόδοξοι μουσουλμάνοι θεωρούνταν άπιστοι και θανατώθηκαν χιλιάδες σε εφαρμογή των παραπάνω νόμων. Ενδεικτικά σας αναφέρω το έτος 1516 το 42% των Πομακικών πληθυσμών είχε πατρώνυμο Αμπτουλλάχ και επώνυμο Αμπτουλλάχ Ογλού, το έτος 1545 έφθασε το ποσοστό αυτό στο 72%. Τα πομάκικα επώνυμα καταργήθηκαν, ελάχιστα περισώζονται από αυτά και μόνο στο χωριό Δημάριο και Ωραίο Ξάνθης σώζονται σχεδόν όλα, όπως Πάντσο, Κατάντσο, Ντάντσο, Φούρνο, Χόμκο, Μόμκο, Παδίνκο, Ίνκο, Μπέλτσο, Κέλτσο κ.τ.λ.  

     Συνοψίζοντας τα παραπάνω διαπιστώνουμε τις τρεις φάσεις που σημάδεψαν χαρακτηριστικά την αρχαία Θρακική φυλή των Αγριανών ή Αχριανών δηλαδή τον εξισλαβισμό από τους Σλάβους, τον εξισλαμισμό από τους κολονιζατόρ δερβίσιδες και τον εκτουρκισμό από τους Οθωμανούς που ξεκίνησε τον 17ο αιώνα με μία μικρή παρένθεση το διάστημα του μεσοπολέμου και κατά τον εμφύλιο πόλεμο της Ελλάδος και δυστυχώς συνεχίζεται και σήμερα και σε ποιο έντονο τρόπο και μορφή, ειδικά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Αμέσως θα σας αναφέρω πως ανοίχτηκε η κερκόπορτα για να αλωθούν οι Πομάκοι της Ελληνικής Θράκης, διότι οι υπόλοιποι Πομάκοι των Βαλκανικών χωρών είτε αφομοιώθηκαν οικειοθελώς στις χώρες που ζούνε είτε δια της βίας και υποχρεωτικώς. Η Τουρκία που δεν κατάφερε να εκτουρκίσει τους Πομάκους στα 500 χρόνια της σκλαβιάς, το καταφέρνει τα τελευταία χρόνια χάριν στην ανοχή της Ελλάδος να διδάσκεται υποχρεωτικά η Τουρκική Γλώσσα στα Πομακικά σχολεία, από δασκάλους όχι μόνο απόφοιτους από την Τουρκία, αλλά και από δασκάλους απόφοιτους των Ελληνικών Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Η κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσ/νίκης ήταν μία υποχώρηση στις απαιτήσεις της Τουρκίας. Η μετατροπή των μετρεσέδων ιεροσπουδαστηρίων του Εχίνου και της Κομοτηνής σε απλά γυμνάσια, οι προηγούμενοι ιμάμηδες ήταν απόφοιτοι των ιεροσπουδαστηρίων αυτών, άνοιξε την πόρτα να έρχονται θρησκευτικοί λειτουργοί από τα λύκεια των Ιμάμ-Χατίπιδων της Τουρκίας. Σήμερα το 90% των τεμένων μας λειτουργούνται και είναι επανδρωμένοι με θρησκευτικούς λειτουργούς που αμείβονται από το Γενικό Προξενείο της Τουρκίας της Κομοτηνής. Η Ελλάδα δεν φρόντισε να έχει ιμάμηδες από τα φυτώρια της, όπως η Βουλγαρία, Σερβία, Αλβανία κ.τ.λ.  Η παρατήρηση του Ερδογκάν στον Πρωθυπουργό μας στο Κατάρ και κατά την επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία για τον νόμο που ψήφισε η Ελληνική Βουλή για τους 240 ιεροδιδασκάλους και για το Τζαμί στην Αθήνα, σε τόνο απειλητικό και προσβλητικό, την θυμόμαστε όλοι και ειδικά όσο αφορούσε την Σχολή της Χάλκης. Μέχρι σήμερα δεν βρέθηκε Ευρωπαίος ή  Έλληνας πολιτικός να ζητήσει Εκκλησία για τους 80 χιλιάδες διάφορους χριστιανούς από διάφορες χώρες που ζουν στην Άγκυρα. Ζητάνε εκλεγμένους Μουφτήδες και δεν αναγνωρίζουν τους επίσημους Μουφτήδες της Ελλάδος. Προκλητικά όλοι οι υπουργοί της Τουρκικής Κυβέρνησης και οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων του τουρκικού κοινοβουλίου που επισκέφθηκαν την Ελληνική Θράκη, επισκέφθηκαν τους ψευτομουφτήδες αγνοώντας τους επίσημους μουφτήδες, οι οποίοι αποδείχτηκαν ανεπαρκείς και μικρότεροι των περιστάσεων. Ως παράδειγμα θα αναφέρω πολιτικές και εγκόσμιες ομιλίες στα ιερά τεμένη σε όλα τα μουσουλμανικά κράτη του κόσμου απαγορεύονται και είναι ποινικά αδικήματα, διότι προσβάλλουν την ιερότητα του χώρου και τους προσευχόμενους, είναι ιεροσυλία, θυμόμαστε όλοι τους μουσουλμάνους πολιτευτές, από τον άμβωνα των τζαμιών, με το μικρόφωνο στο χέρι και την υψηλή παρουσία του Αγά της περιοχής [πρόξενος Κομοτηνής] να εκστομίζουν  λιβέλους και ύβρεις κατά της Ελλάδος και τους Έλληνες. Μέχρι σήμερα οι σοφολογιότατοι μουφτήδες μας δεν κινήθηκαν και δεν έστειλαν κανένα στην ελληνική δικαιοσύνη όπως όφειλαν να κάνουν. Αυτό που γίνεται σήμερα στα μουσουλμανικά τεμένη της Ελληνικής Θράκης, δεν είναι θρησκευτική ελευθερία αλλά ασυδοσία. Δεν ισχύει ούτε θρησκευτικός ούτε αστικός νόμος. Η πολιτεία δια των συντεταγμένων οργάνων της οφείλει να προστατέψει τουλάχιστον τα αγνά παιδάκια διότι προσηλυτίζονται και φανατίζονται από τους τούρκους και τους Πομάκους γενίτσαρους καθημερινά στα επίσημα τζαμιά της Ελληνικής Θράκης. Αυτοί θα είναι οι αυριανοί γενίτσαροι και ταλιμπάν της Ελληνικής Θράκης. Το προξενείο επειδή βάλλεται έντονα και κατηγορείται, την αποστολή του την μεταβίβασαν στην ΤΙΚΑ [διοργανώτρια αρχή τούρκων επιχειρηματιών] με προϋπολογισμό για το έτος 2013, το ποσό αφορά για όλα τα κράτη του κόσμου, είναι 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ίδρυσε στην Ξάνθη 4 σχολές με οικοτροφεία και προσωπικό, για να διδάξουν θρησκευτικά στους μουσουλμάνους εδώ στην Ξάνθη, ενώ μόλις προχθές επιτράπηκε η μαντίλα στο τουρκικό δημόσιο και βουλή. Ο πρωθυπουργός ακόμα δεν μπορεί στην τουρκική βουλή να πει την μουσουλμανική λέξη «bismillah», παρόμοια λέξη του «κύριε ελέησον» ή να κάνει το σταυρό του. Εδώ όμως σφόδρα ενδιαφέρονται να είμαστε «μουσουλμάνοι» και να μην είμαστε Laik όπως στην Τουρκία. Ο εκτουρκισμός σε όλο του το μεγαλείο από τους νέο-οθωμανιστές του Αχμέτ Δαβούτογλου.
      Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων και η εφημερίδα μας η Ζαγάλισα, έχουμε σκοπό και στόχο να σταματήσουμε τον εκτουρκισμό των Πομάκων. Πολλές φορές δεν βρίσκουμε αρωγούς τους παράγοντες και τους ιθύνοντες της περιοχής μας, οι οποίοι είχαν και έχουν την δυνατότητα να σταματήσουν την πολιτιστική γενοκτονία που υφίστανται οι Πομάκοι της Ελληνικής Θράκης. Δεκάδες φιλοζωικές  και οικολογικές οργανώσεις έχουν ιδρυθεί για να προστατέψουν την φύση και τα άγρια ζώα. Αναρωτιέμαι τα Πομακόπουλα, το παιδάκι των έξη ετών γιατί να καταδικάζεται να μαθαίνει δύο ξένες γλώσσες και τρεις γραφές και να του απαγορεύεται η μητρική του γλώσσα και το χειρότερο να απαιτούν το ίδιο και για τα νήπια στις περιοχές των πομακοχωρίων, αυτά δεν αξίζουν μία προστασία; Όποιος δηλώνει Πομάκος γίνεται ο νέγρος, ο μαύρος της μειονότητας. Πως  επιτρέπουμε να ισχυρίζεται ο πρόξενος της Κομοτηνής ενώπιον χιλιάδων χριστιανών και μουσουλμάνων ότι εδώ στην Ελληνική Θράκη υπάρχει μία μειονότητα και αυτή είναι Τουρκική. Σας ερωτώ ο πομάκος και η πομάκα από το χωριό Ωραίο, Πάχνη, Θέρμες τι σχέση έχει με τον αθίγγανο και την τσιγγάνα της συνοικίας Δροσερού; Πιστεύω ότι σας κατατόπισα σύμφωνα με τις περιορισμένες δυνατότητες που διαθέτω και να σας προβλημάτισα. Η διάσωση της μητρικής γλώσσας των Πομάκων, δεν είναι πρόβλημα των ιδίων μόνο αλλά και της Ελλάδος. Ο εκτουρκισμός των Πομάκων θα σημάνει και το τέλος της τελευταίας  φυλής των Θρακών, των Αγριανών από την Ελληνική Θράκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: