---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Επιστολή της ΑΝΕΑΕΔ προς τη ΓΔΟΣΥ

ΠΡΟΣ   :  ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ                                             Αρ. Πρωτ. 243/2011
                                                            Πειραιάς, 12 Ιουλίου 2011
ΚΟΙΝ     :  ΓΡ. ΥΕΘΑ
              ΕΓΑ/ΓΕΕΘΑ - ΓΕΕΘΑ/Γ3     
              ΕΓΑ/ΓΕΣ - ΓΕΣ/ΔΟΙ
              ΕΓΑ/ΓΕΝ - ΓΕΝ/Ε4
              ΕΓΑ/ΓΕΑ-ΓΕΑ/Δ3
              Κόμματα Ελληνικού Κοινοβουλίου

ΘΕΜΑ   :  Χρηματοοικονομική Λειτουργία Μετοχικών Ταμείων Ενόπλων Δυνάμεων
          Σας γνωρίζουμε ότι υπέπεσε στην αντίληψή μας έγγραφο της ΓΔΟΣΥ, με στοιχεία Φ.800/16/131664, Σ. 1015 από 1-6-2011. Το εν λόγω έγγραφο, μνημονεύοντας ένα χωρίς στοιχεία πρακτικό διακλαδικής επιτροπής, ενώ στην αρχή του αναφέρεται στο θέμα επιλογής του πιστωτικού ιδρύματος από τους μισθοδοτούμενους του ΥΕΘΑ, για την κατάθεση των αποδοχών τους, στη συνέχεια μεταπηδά αιφνιδίως στο ζήτημα της αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων του ΥΠΕΘΑ.
          Πιο συγκεκριμένα, η ΓΔΟΣΥ δια του εν λόγω εγγράφου προτείνεται προς το σύνολο της στρατιωτικής ιεραρχίας του ΓΕΕΘΑ και των τριών Κλάδων των Ε.Δ., την, χωρίς εξαίρεση, υπαγωγή της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων του ΥΠΕΘΑ, στο θεσμικό πλαίσιο επενδύσεων και αξιοποίησης της περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 45 έως 52 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ Α΄115). Συνεχίζοντας δε, προτείνει προς επεξεργασία και σχολιασμό συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη περί αυτού, στην οποία, τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, οι Ειδικοί Λογαριασμοί Αλληλοβοηθείας Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, ο Ειδικός Λογαριασμός Πρόνοιας ναυτικού, οι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, το Ταμείο Αρωγής Μονίμων Πολιτικών Υπαλλήλων/ΥΕΘΑ/ΓΕΣ, το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων/ΜΤΣ, το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, το Ταμείο Εθνικού Στόλου, το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας, το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού, ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών, το Ταμείο Αρωγής και Θυμάτων Πολέμου, το Πολεμικό Μουσείο, η Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, η Ελληνική Θαλάσσια Ένωση και η Υπηρεσία Αξιοποίησης Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων, θα νοούνται Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης!
          Μετά τα ανωτέρω και με δεδομένο ότι η ως άνω πρόταση – ρυθμίσεις αφορούν στο έννομο συμφέρον των μελών μας, ως μερισματούχων των Μετοχικών Ταμείων και των λοιπών φορέων υπέρ των οποίων κατέβαλαν ή συνεχίζουν να καταβάλουν αδιαλείπτως κρατήσεις, παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε:
Ø      Αν η συγκεκριμένη πρόταση αφορά σε πρωτοβουλία της ΓΔΟΣΥ, ή αυτή προέκυψε από το πρακτικό της μνημονευόμενης στο έγγραφο διακλαδικής επιτροπής. Στην περίπτωση δε, που η πρόταση προέκυψε από εισήγηση της διακλαδικής επιτροπής, παρακαλούμε όπως μας διαβιβάσετε το εν λόγω πρακτικό.
Ø      Ποιο ακριβώς θα είναι το όφελος από την προτεινόμενη διάταξη και για ποιον και ποιο ακριβώς πρόβλημα επιχειρείται να επιλυθεί;
Ø      Στην περίπτωση που έχει κριθεί πως όντως απαιτείται διακλαδική οργάνωση για την επί τα βελτίω αξιοποίηση της περιουσίας των ανωτέρω φορέων, γιατί δεν επιχειρείται αυτοτελής ρύθμιση – οργάνωση εντός των κόλπων του ΥΕΘΑ και αντ’ αυτού γίνεται ένταξη ευαίσθητων δραστηριοτήτων σε νομοθετικό πλαίσιο του Υπουργείου Εργασίας, θέτοντας τες μάλιστα υπό την εποπτεία – έλεγχο του εν λόγω Υπουργείου, όπως ενδεικτικά προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 51 του νόμου 3863/2010.
Ø      Ποια είναι η σκοπιμότητα νόησης και η συνεπαγόμενη διολίσθηση της υπόστασης των Μετοχικών Ταμείων και των λοιπών φορέων, ως φορέων κοινωνικής ασφάλισης, δεδομένου ότι:
o       Οι αναφερόμενοι στο έγγραφο φορείς, ούτε είναι, ούτε μπορεί να νοηθούν ως φορείς κοινωνικής ασφάλισης
o       Τα Μετοχικά Ταμεία υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και η υιοθέτηση της πρότασης, εκχωρεί εμμέσως αρμοδιότητες στο Υπουργείο Εργασίας.
o       Οι μερισματούχοι των Μετοχικών Ταμείων, δεν υπάγονταν ως εργαζόμενοι, ούτε στην εργατική νομοθεσία, ούτε στο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, όπως οι ασφαλισμένοι των φορέων κοινωνικής ασφάλισης που εποπτεύει ο Υπουργός Εργασίας.
o       Η κινητή και ακίνητη περιουσία των Μετοχικών Ταμείων δεν προέρχεται από οιασδήποτε μορφής εισφορά του Δημοσίου.
Ø      Ποιο το οργανωτικό σχήμα, δομή, απαιτούμενα μέσα, πόροι, Προσωπικό και υπαγωγή της δραστηριότητας που απορρέει από την εφαρμογή της πρότασης;
Ø      Μέσα σε ποια πλαίσια αναδιοργάνωσης, εντάσσεται η εν λόγω πρόταση της ΓΔΟΣΥ και ποιες άλλες ενέργειες έχουν αναληφθεί ή επίκειται να αναληφθούν για τη διάσωση του ΜΤΣ, την επιβίωση και ανάπτυξη όλων των Μετοχικών Ταμείων, πέραν βεβαίως των μέχρι σήμερα μεγάλων περικοπών στα μερίσματα και αυξήσεων στις κρατήσεις;
Ø      Υπάρχει σύνδεση της προτεινόμενης ρύθμισης με τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011-2015, αναφορικά με την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, καθώς και περιουσιακών στοιχείων των δημοσίων επιχειρήσεων των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ..;
         Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία.
          Το κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τα οποία κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την κατά την κρίση τους υποβολή σχετικής ερώτησης στο Ελληνικό κοινοβούλιο, προς τα αρμόδια υπουργεία. 

Το βρήκαμε εδώ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: