Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012

ΜΤΣ - ΘΕΜΑ ΗΘΙΚΗΣ ΤΑΞΕΩΣ του Στάθη Λέκκα (ΣΣΕ 71)


     Δεν έχουν τέλος τα άσχημα νέα για τις Διοικήσεις του ΜΤΣ (από το 1983 διαχρονικά) από ότι μαθαίνουμε. Συνοπτικά:
  • Ο ΥΦΕΘΑ κ. Αβραμόπουλος τον Δεκ 2011 ζήτησε με έγγραφό του, τον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο του ΜΤΣ.
  • Η ΕΑΑΣ με Δελτίο Τύπου της 29 Οκτ 2012 και υπογραφή του νυν Προέδρου του ΔΣ αυτής Αντγου ε.α. Μαυροδόπουλου Παντελή, μας ενημέρωνε μεταξύ των άλλων: « α. Την 27 Ιουλίου 2011. Ζητήσαμε κατά προτεραιότητα Διαχειριστικό – Οικονομικό Έλεγχο του ΜΤΣ από το Υπ. Οικονομικών / Γενική Δνση Οικονομικής Επιθεώρησης/ Διεύθυνση Δημοσίων Νομικών Προσώπων και ΔΕΚΟ, με το Φ.800/11/1225/Σ.97/27 Ιουλ 2011/ΕΑΑΣ. β. Την 24 Μαϊου 2012 εκδώσαμε Δελτίο Τύπου, αναφορικά με τις θέσεις της ΕΑΑΣ για το ΜΤΣ (το κείμενο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Ενώσεως ( www.eaas.gr )» (Μεταφέρω επιλεκτικά το παρακάτω απόσπασμα): «Πλήρη ανασφάλεια για τη συνέχιση - διατήρηση και ενίσχυση του εισοδήματος των μερισματούχων από το μέρισμα, στο οποίο έχουν αντίστοιχα στηρίξει την κάλυψη ορισμένων εκ των βασικών αναγκών επιβίωσής τους και σε συνδυασμό με τις λοιπές μειώσεις του εισοδήματος τους, καθίσταται σαφής η μεγάλη σημασία της τύχης - βιωσιμότητας καταβολής του μερίσματος…» και καταλήγει συμπερασματικά: «…Το Δ.Σ. της Ε.Α.ΑΣ, εκτιμά ότι το πρόβλημα του Μ.Τ.Σ είναι αντίστοιχο βαριάς ασθένειας η ίαση της οποίας δεν δύναται να γίνει μέσω χαμηλής έντασης φαρμακευτική αγωγή, καθόσον απαιτείται ιατρική παρέμβαση χειρουργικής μορφής, η οποία στην παραπάνω ανάλυση της πρότασης εξυγίανσης του ΜΤΣ αντιστοιχεί στην έντονη παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, προκειμένου με αποφασιστικότητα να βγάλουν το Μ.Τ.Σ. από το τέλμα και τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει.» «γ. Την 21 Σεπ 2012. Διαβιβάσαμε την Ειδική Οικονομική Επιθεώρηση, στην προϊσταμένη Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών (κα Ελένη Ράϊκου), με το Φ.800/18/1467/ Σ.177/12 Ιουλίου 2012/ΕΑΑΣ. ….» 
  • «…Θεωρώ ότι η ευθύνη ανήκει διαχρονικά και εξ ολοκλήρου στην Πολιτική Ηγεσία του Υ.ΕΘ.Α. διότι το Μ.Τ.Σ. τελεί  υπό την εποπτεία του Υ.ΕΘ.Α. που όχι μόνο διορίζει τη Διοίκηση του Ταμείου αλλά ασκεί (νόμιμα) και την πολιτική διαχείρισή του, ως αντίδοτο της «εγγύησης του κράτους» για την εξασφάλιση των μετοχο-μερισματούχων, εξ ου και η ευθύνη του για τα πεπραγμένα του ταμείου που οδήγησαν στη σημερινή κατάντια του…» (Αντγος ε.α. Κοράκης Γ. πρώην Πρόεδρος ΔΣ /ΕΑΑΣ, υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των μελών της ΕΑΑΣ ως μερισματούχων στο ΔΣ του ΜΤΣ της 16-12-2010 πριν τη πρώτη περικοπή του μερίσματος).
  • Το Σεπ 2012 το ΥΠΕΘΑ απέστειλε το πόρισμα της Ειδικής Οικονομικής Επιθεώρησης της ΓΔΟΣΥ (αντί του επιδιωκόμενου αντίστοιχου από το Υπ.ΟΙΚ. της ΕΑΑΣ το οποίο ακόμα αναμένεται!) στο ΜΤΣ και στον Εισαγγελέα του Στρατοδικείου Αθηνών ενώ ταυτόχρονα συνέστησε με πρωτοβουλία του αρμόδιου ΥΦΕΘΑ επιτροπή για την εξυγίανση κυρίως του ΜΤΣ (πόρισμα που αναμένεται να παρουσιαστεί τον Υφυπουργό την ερχόμενη εβδομάδα).
  • Την 27 Οκτ 2012 (με αφορμή το «διαρρεύσαν» και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης πόρισμα της σχετικής οικονομικής επιθεώρησης) με πρωτοβουλία της ΑΚιΣ υπεβλήθη μήνυση κατά παντός υπευθύνου στον ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΣΤΡΑΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ και σε συνεργασία και με άλλους φορείς ΝΠΙΔ πρωτοστάτησε σε συγκέντρωση - διαμαρτυρία των μερισματούχων έξωθεν του ΜΤΣ μετά το πέρας της οποίας κοινοποιήθηκε το παρακάτω σε περίληψη ψήφισμα διαμαρτυρίας: 
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
30 Οκτ 2012 Καλούμε, «… α. Την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να αναλάβουν, την ύστατη αυτή στιγμή και πριν την ολοκληρωτική κατάρρευση του ΜΤΣ, τις ιστορικές τους ευθύνες και να προβούν ΑΜΕΣΑ στη λήψη των απαραίτητων διοικητικών μέτρων για την άνευ χρονοτριβής απομάκρυνση –αντικατάσταση του Προέδρου, Γενικού Δντου καθώς και των επικεφαλής Διευθύνσεων και Τμημάτων του ΜΤΣ, στις Διευθύνσεις και Τμήματα των οποίων οι οικονομικοί επιθεωρητές διαπίστωσαν σωρεία παραλείψεων και εγκληματικών οικονομικών πράξεων. Είναι ασυμβίβαστο και ηθικά απαράδεκτο κατά τη στιγμή που έχουν κατατεθεί μηνύσεις ενώπιον του Εισαγγελέα Στρατοδικείου Αθηνών, κατά παντός υπευθύνου για το θέμα του ΜΤΣ, οι ανωτέρω να παραμένουν στις θέσεις τους και να διαχειρίζονται ζητήματα που έχουν σχέση με την υπόθεση. β. Την Στρατιωτική Δικαιοσύνη να θέσει το ζήτημα του ΜΤΣ ως αμέσου προτεραιότητας και να επισπεύσει την προανακριτική διαδικασία, για όλα όσα καταγγέλλονται στην έκθεση της Ειδικής Οικονομικής Επιθεώρησης και σε συναφείς μηνυτήριες αναφορές, ώστε να εντοπισθούν οι υπεύθυνοι και να προσαχθούν ενώπιον των δικαστηρίων. γ. Τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης και τους συναρμόδιους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών να επιταχύνουν τις διαδικασίες εξυγίανσης του ΜΤΣ, ώστε να καταστεί αυτό βιώσιμο και να είναι σε θέση να χορηγεί κάποιο αξιοπρεπές και τόσο απαραίτητο, υπό τις σημερινές οικονομικές συνθήκες μέρισμα, τα χρονίζοντα ΒΟΕΑ καθώς και τα επιδόματα θανάτου προς τις οικογένειες των εκλιπόντων»…

     Ο καθένας μετά από τα παραπάνω περιληπτικά αναφερθέντα θα μπορούσε να σχολιάσει και να καταλήξει στα παρακάτω συμπεράσματα:
  • Το «ξήλωμα του νήματος» της απόκρυψης των «ατασθαλιών» στο ΜΤΣ ξεκίνησε μετά από πρωτοβουλία του τότε ΥΕΘΑ κ. Αβραμόπουλου.
  • Η ΕΑΑΣ ενήργησε ευθαρσώς και αποτελεσματικά μετά από μία πραγματικά μακρά περίοδο σιωπής και πιθανώς συνενοχής όπως άλλωστε έχουν κατά καιρούς καταγγελθεί εγγράφως και επίσημα από πρώην και νυν μέλος του ΔΣ αυτού.
  • Η ΑΚιΣ και οι λοιποί φορείς θα έπρεπε ίσως, κατά τη γνώμη μου, να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά συντονιζόμενοι προηγουμένως με την ΕΑΑΣ (ως κύριο φορέα εκπροσώπησης των μερισματούχων του ΜΤΣ). Η παρουσία των ΝΠΙΔ είναι απαραίτητη για να ενεργούν συμπληρωματικά εκεί που το ΝΠΔΔ (ΕΑΑΣ) δεν δύναται, για πληρέστερη και ποιο δυναμική παρουσία ιδιαίτερα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 30-10-12.
  • Από τη στιγμή που διαβιβάστηκε το πόρισμα «δικογραφία» του Ειδικού οικονομικού Ελέγχου του ΥΠΕΘΑ στα μέλη του ΔΣ του ΜΤΣ και στον εισαγγελέα του Στρατοδικείου Αθηνών από τον ΥΦΕΘΑ, και από την ΕΑΑΣ (ως μέλος του ΔΣ του ΜΤΣ) στην Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, αναμένεται η άσκηση ποινικής δίωξης για αδικήματα που άσκησαν σαν δημόσιοι λειτουργοί εν αποστρατεία και εν ενεργεία στρατιωτικοί ή μη, διατελέσαντες στα ΔΣ του ΜΤΣ και σε σχετικές Διευθυντικές θέσεις για τις ελεγχθείσες χρονικές περιόδους (της σημερινής συμπεριλαμβανομένης).
  • Μέχρι να εκδικασθεί η υπόθεση, που ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας, εγείρονται κάποια ζητήματα ηθικής τάξεως, όπως, μπορεί κάποιος που πιθανώς να είναι (ή θα είναι οσονούπω) «υπόδικος» να είναι συμπαραστάτης του εαυτού του και των συμφερόντων των μετόχων και μερισματούχων του ΜΤΣ αφού θα κατηγορείτε ότι συνέβαλε (εκών ή άκων) στη διασπάθιση της περιουσίας των;
  • Τι περιμένει ο νυν ΥΕΘΑ προκειμένου να αντικαταστήσει πάραυτα τουλάχιστον τον νυν Πρόεδρο του ΔΣ του ΜΤΣ ο οποίος και στο παρελθόν διετέλεσε κατά διαδοχικά διαστήματα (που αναφέρονται στην σχετική Ειδική Οικονομική Επιθεώρηση), Διευθυντικό-Οικονομικό μέλος του ΜΤΣ;
     Τέλος θα ήθελα να συστήσω (σαν μεγαλύτερος στην ηλικία και τάξη) στους νεώτερους συναδέλφους Αρχηγούς του ΓΕΣ και μέλη του ΑνΣΣ, να μην είναι σαν τη δική μας γενιά που μάθαμε για το ΜΤΣ μετά την αποστρατεία μας. Να ενημερώνεται το ΑνΣΣ και αυτοί με τη σειρά τους να ενημερώνουν ανελλιπώς τους μερισματούχους στη ΖΕ των. Θυμάμαι σκηνές όπου στους διαδρόμους του ΥΠΕΘΑ πέρναγε «αγέρωχα» ο Πρόεδρος του ΜΤΣ και δεν σταματούσε στο γραφείο του Α/ΓΕΣ αλλά το προσπερνούσε και κατέληγε κατευθείαν στο γραφείο του ΥΕΘΑ αγνοώντας την Ιεραρχία παριστάνοντας τον πολιτικό παράγοντα.

     Στον κύριο ΥΕΘΑ σαν νεοεισελθόντα στα θέματα του ΥΠΕΘΑ θα τολμούσα, αφού πρώτα του ευχηθώ καλή τύχη στα καθήκοντά του, να του έλεγα ότι: κύριε Υπουργέ είναι ευθύνη δική σας η εύρυθμος λειτουργία (γενικά των ΕΔ και) του ΜΤΣ δια του αρμόδιου ΥΦΕΘΑ. Νομίζω ότι ο χρόνος ενημέρωσης και προσαρμογής σας έχει προ πολλού τελειώσει. Το προεδρείο του ΜΤΣ είναι ευθύνη δική σας και πρέπει να επέμβετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: