---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Διευκρινήσεις διαρροής απόφασης ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας ν.4093/2012

     Ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ Λάρισας Απόστολος Παπαπαρίσης καλεσμένος στη ΘΕΣΣΑΛΙΑ TV με τους δημοσιογράφους Ιωάννη Κολλάτο και Σοφία Σπανού στην εκπομπή "Το μαγκαζίνο της Θεσσαλίας" . Θέμα συζήτησης η διαρροή της απόφασης περί αντισυνταγματικότητας του ν.4093/2012, μετά από προσφυγή ενώσεων αποστράτων και εν ενεργεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ. {20-01-2014}
 .



     Ο δικηγόρος κος Καρανίσας που εκπροσώπησε την Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού (μέλος του ΔΣ της ΕΑΑΣ, στην εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η υπόθεση της αίτησης ακύρωσης, της κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, που αφορά στις αναδρομικές περικοπές ως αχρεωστήτως καταβληθείσες λόγω μείωσης του βασικού μισθού (ν.4093/2012) και όχι μόνον, γράφει:
«Όλες οι Ενώσεις, κ.λπ. των στρατιωτικών υποστηρίζαμε την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου ΙΙΙ, καθώς και της επίμαχης υπουργικής απόφασης που προβλέπει την τμηματική αναδρομική επιστροφή μέρους των αποδοχών τους, αλλά και του μισθολογίου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛΑΣ, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος που καθιέρωσε  ο Ν. 4093/2012.
Η επίμαχη υπουργική απόφαση, που εκδόθηκε στο πλαίσιο της μνημονιακής νομοθεσίας, προβλέπει τη μείωση των αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών, αστυνομικών και λιμενικών, κατά το σκέλος εκείνο που αφορά στην υποχρέωση επιστροφής  των αποδοχών που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς και χαρακτηρίζονται από τα νομοθέτη, ως «αχρεωστήτως καταβληθείσες» αναδρομικώς από τη 1η Αυγούστου 2012.
Εμείς υποστηρίξαμε ότι με τις περικοπές των αποδοχών μας παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθώς οι περικοπές που επιβλήθηκαν, υπερβαίνουν το όριο πέραν του οποίου είναι συνταγματικά ανεκτές οι περικοπές των αποδοχών.
Επιπρόσθετα μάλιστα τεκμηριώσαμε πως,  οι μειώσεις που έγιναν στις αποδοχές μας είναι υψηλότερες από εκείνες που θα ήταν αναγκαίες για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού και χρηματοπιστωτικού προβλήματος της χώρας, ενώ η Πολιτεία δεν εξέτασε ενδελεχώς άλλες ηπιότερες λύσεις.
Επίσης, το Μνημόνιο ΙΙΙ ρίχνοντας το βάρος της προσπάθειας της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας, μονομερώς στους στρατιωτικούς και στα Σώματα Ασφαλείας, παραβιάζει τη συνταγματική κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας.
Η τελευταία αυτή αρχή, ερμηνευομένη  υπό το πρίσμα του άρθρου 25 του Συντάγματος το οποίο αξιώνει από όλους ανεξαιρέτως του πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της εθνικής και κοινωνικής αλληλεγγύης, επιτάσσει την ισομερή κατανομή των βαρών τόσο στους απασχολουμένους στο Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και σε όσους ασκούν ελεύθερο επάγγελμα.
Όμως, παραβιάζεται και το Συνταγματικό δικαίωμα της αξιοπρεπούς διαβίωσης, όσο  και το δικαίωμα σε δίκαιη αμοιβή που κατοχυρώνεται από το άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, υποστηρίζουν οι ένστολοι.
Τέλος, όπως υποστηρίξαμε στο ΣτΕ, τα επίμαχα νομοθετήματα που επιφέρουν μείωση αποδοχών, κ.λπ., αντιβαίνουν στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).»

     Επίσης, όπως διαβάσαμε στο διαδίκτυο http://www.espea.gr «κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), η αίτηση των Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών και πλήθους συναδέλφων από την Επικράτεια, για ακύρωση της κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών με την οποία ρυθμίζεται, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 37 της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, ο τρόπος επιστροφής των αποδοχών μας που θεωρήθηκαν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, κατόπιν των αναδρομικών περικοπών που επεβλήθησαν με τις ρυθμίσεις της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ως άνω νόμου, διότι εξεδόθη κατ’ εφαρμογή διατάξεων νόμου που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 5 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος καθώς και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.»

     Υπενθυμίζουμε τέλος ότι κατά τη συζήτηση του ν.4093/2012, η Διοικητική Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γνωμοδότησε, ως εξής:
(α)  Την 30η Οκτ 2012 ότι, στην περίπτωση που προβλέπεται με άλλο νομοσχέδιο μείωση των αποδοχών οποιασδήποτε κατηγορίας λειτουργών και υπαλλήλων υπάρχει ο κίνδυνος οι συνταξιούχοι των κατηγοριών αυτών να υποστούν διπλή μείωση λόγω αναπροσαρμογής των συντάξεών τους και αυτοτελή μείωση με βάση το προς γνωμοδότηση νομοσχέδιο και συνεπώς πρέπει να διευκρινιστεί ότι μόνο μία μείωση είναι συμβατή με το πνεύμα της παραπάνω γνωμοδότησης άλλως θίγεται η αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας.
(β) Την 27η Φεβ 2013 ότι, η σύνταξη «…δεν επιτρέπεται να καταργηθεί ή αποσβεσθεί ή περιορισθεί με αναδρομική ουσιαστική νομοθετική ρύθμιση,…» αφού αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α., ενώ δεν τηρούνται επίσης οι αρχές της ισότητας και της ισότητας στην κατανομή των δημοσίων βαρών (άρθρο 4 παρ. 1 και 5) και της αναλογικότητας (δεν θεσπίσθηκε για τους λοιπούς εν γένει συνταξιούχους του Δημοσίου).

      Εάν επιθυμεί κάποιος να εμβαθύνει ή να θυμηθεί τις μεμονωμένες προσφυγές για το ίδιο θέμα που έχουμε κάνει μπορεί να κάνει κλικ (ΕΔΩ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: