---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Ενημέρωση για «επιστροφή» Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης (ΝΕΟ)

     Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε για τη φήμη που κυκλοφόρησε για δήθεν εκδοθείσα απόφαση επιστροφής της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης και ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μία απλή αίτηση προς την ΕΦΟΡΙΑ, πήραμε αμέσως σαφή και καθαρή θέση και την εκφράσαμε (ΕΔΩ) και (ΕΔΩ). Δυστυχώς οι τηλεφωνικές ερωτήσεις συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό αφού ο ένας ενημερώνει τον άλλον και όλοι ψάχνουμε τι δεν κάναμε ή κάναμε σωστό. Για πληρέστερη ενημέρωση, σας παραθέτουμε 2 ακόμα απόψεις - ενημερώσεις, η μία από τη Νομική Σύμβουλο της ΔΟΕ κ. Τσίπρα (31-12-2013) και μία από τον εκδότη της Φλόγας της Μακεδονίας κ. Ναούμ (08-01-2014)...

     Η από 8 Ιανουαρίου 2014 ενημέρωση από τον εκδότη της εφημερίδας ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Αντγο ε.α. κ. Ναούμ Νικολάου, έχει όπως παρακάτω: Επί του θέματος, που ανέκυψε πρόσφατα για την διεκδίκηση της επιστροφής της Εισφοράς των τριών (3) ετών (2011-2013) και μετά από έρευνα  που πραγματοποιήσαμε  με τον νομικό μας Σύμβουλο αλλά και με  υψηλόβαθμα Στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών εξήχθησαν τα παρακάτω:
α. Για την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης δεν έχει μέχρι τώρα –απ’ ότι τουλάχιστον φαίνεται- υπάρξει κάποια απόφαση Δικαστηρίου, που να την είχε κηρύξει αντισυνταγματική, άσχετα αν το Σύνταγμα επιτρέπει την επιβολή Ειδικής Εισφοράς σε ειδικές περιπτώσεις, που στην προκείμενη περίπτωση  δεν φαίνεται, ότι υπάρχουν οι ανάλογες προϋποθέσεις.
β. Η σπουδή την 31 Δεκ 2013 για την υποβολή της Αιτήσεως στις Εφορίες, που ξεκίνησε -από ότι φημολογείται- από κάποιον εκπαιδευτικό, ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας για να μην παραγραφεί η διεκδίκηση για το έτος 2011.
γ. Οι Εφορίες κατόπιν Αιτήσεων διαφόρων ενδιαφερομένων δεν επιστρέφουν παρακρατηθείσες εισφορές, αν δεν υπάρχει σχετικός νόμος ή τουλάχιστον Δικαστική Απόφαση του αρμόδιου γι’ αυτό Δικαστηρίου και κατά πληροφορίες δεν θα απαντήσουν στις Αιτήσεις ή θα απαντήσουν αρνητικά και πιθανόν οι χιλιάδες Αιτήσεις να δοθούν προς χρήσιμη αξιοποίηση στην «ανακύκλωση».
δ. Η περαιτέρω διαδικασία είναι η προσφυγή στο Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο με Ενδικοφανή Αγωγή για κάθε οικονομικό έτος, δηλαδή απαιτούνται 3 Αγωγές, που η συνολική δαπάνη για κάθε Αγωγή είναι περίπου 400 ευρώ, όσο είναι περίπου η ετήσια παρακρατηθείσα Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης και κατόπιν αυτού θεωρούμε  (προσωπική άποψη βέβαια), ότι δεν θα πρέπει να υποβληθεί άσκοπα καμία Αίτηση, αφού τελικά δεν έχει κανένα ουσιαστικό χρηματικό αποτέλεσμα.

     Η από 31 Δεκεμβρίου 2013 ανακοίνωση της Νομικής Συμβούλου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ): Αναφορικά με το θέμα, που έχει ανακύψει σχετικά με την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 καθώς και την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ίδιου Νόμου και τις αιτήσεις διακοπής της παραγραφής 
Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, Αναφορικά με το θέμα, που έχει ανακύψει σχετικά με την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 καθώς και την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ίδιου Νόμου και τις αιτήσεις διακοπής της παραγραφής, που σπεύδουν να υποβάλλουν δεκάδες δημόσιοι υπάλληλοι, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα κάτωθι: 
1) Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών. Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως.
2) Κατά την προσωπική, νομική μου αντίληψη, οι ως άνω εισφορές είναι αντίθετες τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς τους Διεθνείς κανόνες δικαίου (ΕΣΔΑ), δεδομένου, ότι είναι μη ανταποδοτικές και σε κάθε περίπτωση εντασσόμενες μέσα στο ευρύτατο πλαίσιο των περικοπών των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς την αρχή της αναλογικότητας, που πρέπει να διέπει κάθε μέτρο, που λαμβάνει η πολιτεία εις βάρος επιμέρους κατηγοριών πολιτών.
3) Η υποβολή αίτησης διακοπής της παραγραφής μοναδικό σκοπό έχει την διασφάλιση, ότι οι αξιώσεις για επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το έτος 2011 δεν θα υποκύψουν στην διετή παραγραφή, που προβλέπει ο Κώδικας Περί Δικών Δημοσίου. Στο σημείο αυτό, πρέπει να τονιστεί, ότι η ως άνω διεκδίκηση, η αίσια έκβαση της οποίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί δεδομένη, είναι προφανώς ζήτημα προσωπικής επιλογής του κάθε εκπαιδευτικού, ο οποίος και μπορεί να επιλέξει εάν θα υποβάλλει την σχετική αίτηση ή όχι ή εάν θα διεκδικήσει ακολούθως δικαστικά την επιστροφή των παρακρατηθέντων. 
Παραμένω στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση. 
Με εκτίμηση, Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: