---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Νέα παραπληροφόρηση… Αυτή τη φορά για τις συντάξεις!

     Λες και δεν μας φτάνουν τα προβλήματα που μας δημιούργησαν οι κυβερνώντες με τα πραγματικά μέτρα και τις συνεχείς μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, έχουμε και τον κάθε τυχάρπαστο να παίζει με τα νεύρα μας. Πριν μερικές μέρες γίναμε μάρτυρες μιας ανεκδιήγητης «φάρσας» μέσω διαδικτύου σχετικά με τη δήθεν επιστροφή της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης με μία απλή αίτηση στην εφορία. Ψεύτικη είδηση που έκανε 100 χιλιάδες και πλέον συνανθρώπους μας να στριμωχθούν στα γκισέ της εφορίας παραμονή πρωτοχρονιάς. Από την πρώτη στιγμή πήραμε θέση και δικαιωθήκαμε όταν ενεπλάκη η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος προκειμένου να εντοπίσει τον σαδιστή ή ηλίθιο ή και τα δύο, που ταλαιπώρησε χιλιάδες Έλληνες. Εξέφρασα δε τον ιδιαίτερο προβληματισμό μου για το ρυθμό διάδοσης αλλά και αποδοχής μιας τέτοιας είδησης και θυμήθηκα ότι το διαδίκτυο χρησιμοποιήθηκε ευρέως κατά τη διάρκεια της «Αραβικής Άνοιξης» που μόνο Άνοιξη δεν είναι πλέον για πολλές από τις χώρες που εξηγέρθησαν.
      Η νέα αναταραχή με τη μέθοδο της παραπληροφόρησης έχει να κάνει με τις συντάξεις και
το νέο τρόπο υπολογισμού των μηνιαίων κρατήσεων φόρου, λόγω εφαρμογής του νέου Κώδικα Φορολογίας (Ν.4172/23-07-2013). Ακόμα και έγκυρα ιστολόγια και ιστότοποι με τίτλους και υπότιτλους όπως «Και νέα μείωση στις Συντάξεις για 1 εκατ. ασφαλισμένους», «Μείωση στις συντάξεις», «Έμμεσο ψαλίδι» κλπ, παραπληροφορούν τους συνταξιούχους αυξάνοντας σε επικίνδυνο βαθμό την ανασφάλεια που ήδη νιώθουν. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα τα μερίσματα φορολογούντο στην πηγή (μετοχικό ή επικουρικό ταμείο) με 5% μέχρι 2.500 ευρώ και με 10% μέχρι 4.500 ευρώ ετησίως. Στη συνέχεια τα μερίσματα προστίθετο με την κυρίως σύνταξη με ταυτόχρονη αύξηση του φορολογικού συντελεστού με αποτέλεσμα να είναι αυξημένη η φορολογία με την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης. Με αυτόν το νέο τρόπο στο τέλος του έτους, στην εκκαθάριση, ο φόρος θα είναι μηδενικός, οπότε ούτε ο φορολογούμενος θα ψάχνει να βρει με ποιο τρόπο να πληρώσει την εφορία, ούτε το κράτος με ποιο τρόπο θα εισπράξει το φόρο. Αξίζει να θυμόμαστε επίσης ότι εισόδημα έως 25.000 ευρώ φορολογείται με 22%, από 25.000 έως 42.000 με 32%, πάνω από 42.000 ευρώ με 42% και ότι για συντάξεις μέχρι 21.000 υπάρχει αφορολόγητο ύψους 2.100 ευρώ, το οποίο μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος που υπερβαίνει τις 21.000, έως ότου φθάσει στις 42.000 οπότε και μηδενίζεται. Μένει βέβαια όλα αυτά να τα δούμε στην πράξη. Ακολουθεί διαφωτιστικό παράδειγμα.
     του Απόστολου Παπαπαρίση
 

8 σχόλια:

Efstratios Ouzounoglou είπε...

Θεωρώ υποτίμηση της νοημοσύνης μου αυτοί που με εξαπάτησαν κατ' επανάληψη μέχρι σήμερα, να μου ζητούν να εφησυχάσω ότι δεν θα εξαπατηθώ πάλι, τη στιγμή που μου παίρνουν ΣΗΜΕΡΑ αυτά που ΘΑ ισοσκελίσουν ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.

Και όλα αυτά, χωρίς κανείς να εγγυάται ότι στο μεταξύ δεν θα ξεφυτρώσουν κάποιοι νέοι φόροι (και να εγγυηθούν δηλαδή, ποιος τους πιστεύει) ή, ακόμη χειρότερα, ποια θα είναι η συνέχεια σε καταστάσεις, πολιτικές και πρόσωπα στον ορυμαγδό των εξελίξεων που ζούμε.

Δεν εφησυχάζω καθόλου και δεν πείθομαι πλέον από κανένα ΘΑ ενός αναξιόπιστου, διεφθαρμένου και υπό κατάρρευση πολιτικού συστήματος.

Στράτος Ουζούνογλου.-

Apostolos είπε...

Κύριε Ουζούνογλου, αδυνατώ να καταλάβω τα γραφόμενα σας. Το άρθρο το έγραψα εγώ και όχι κάποιο αόρατο σύστημα. Πότε λοιπόν εγώ σας εξαπάτησα. Το άρθρο έχει συγκεκριμένο αντικείμενο. Αν έχετε κάποια διαφορετική προσέγγιση μπορούμε να τη συζητήσουμε. Οι αφορισμοί και οι αλαλαγμοί δεν είναι επιχειρήματα.

Efstratios Ouzounoglou είπε...

H κριτική που ασκώ δεν στοχεύει σε καμία προσωπική αιχμή. Νομίζω είναι σαφές ότι δεν κρίνω τον αρθρογράφο, αλλά την μεθόδευση και τα ΘΑ, για τα οποία απλά ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ.

Και, φυσικά, δεν μπορώ να δεχθώ, για την (δικαιολογημένη νομίζω) αγανάκτηση που εκδηλώνω ασκώντας την κριτική μου, τον χαρακτηρισμό "αφορισμοί και αλαλαγμοί".

Και τούτο επειδή τα λεγόμενά μου δεν χρειάζονται τεκμηρίωση, αφού είναι αυταπόδεικτα από τα μέχρι τούδε πεπραγμένα των "φωτισμένων" πολιτικών ταγών μας.

Αλλά αυτή είναι μία άλλη, μεγάλη συζήτηση...

Στράτος Ουζούνογλου.-

Unknown είπε...

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΚΛΕΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΑΣ.ΕΓΩ ΠΛΗΡΩΝΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟ 156,30 Ε.ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ 216,08 ΑΡΑ ΧΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΟΥ ΚΑΘΑΡΑ 59,78 .Α ΡΕ ΣΑΝΙΔΑ ΠΟΥ ΠΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ,ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΖΗΣΗΣ

Apostolos είπε...

Δηλαδή Βασίλη, είναι καλύτερο να σου δίνουν ψεύτικο (σχεδόν αποφορολογημένο) μέρισμα και στο τέλος αφού εσύ το έχεις ξοδέψει, να σου ζητούν να το γυρίσεις πίσω. Εγώ γνωρίζω πολλούς συναδέλφους (κι εγώ μαζί) που έχουμε κάνει διακανονισμό επειδή δεν μπορούμε να πληρώσουμε το φόρο λόγω μερισμάτων και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Απορώ που συνεχίζουμε να θέλουμε να μας κοροϊδεύουν. Αναρωτιέμαι πότε θα απαιτήσουμε να σταματήσουν. Το ποσό της μηνιαίας μείωσης θα το δούμε στην πράξη. Η άποψη μου είναι ότι ο μόνος που θα βγει ζημιωμένος στο τέλος είναι εκείνος που δε δήλωνε το μέρισμα ως εισόδημα.

Στράτο, μπερδεύουμε τα πράγματα και χαλάμε φαιά ουσία. Αν το άρθρο το έγραφε ο Βρούτσης θα έστεκαν αυτά που έλεγες. Σε αυτήν την περίπτωση όμως θα έπρεπε να διαφωνήσεις επί της ουσίας και με επιχειρήματα και όχι με κορώνες. Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Προσπαθώ να φανώ χρήσιμος.

Φιλικά
Αποστόλης

Efstratios Ouzounoglou είπε...

Απόστολε, για την δική μου λογική είναι αδιάφορο ποιος έγραψε το άρθρο και η κριτική που ασκώ αφορά την ουσία του. Και αυτή η ουσία, για μένα, δεν βρίσκεται στους υπολογισμούς προσθαφαίρεσης ποσών στις (ούτως ή άλλως) «κατακρεουργημένες» αποδοχές μας και στην αιτιολόγησή τους.

Η ουσία, κατά την άποψή μου, βρίσκεται στην πολιτικές επιλογές, που έχουν οδηγήσει στην ανάγκη τέτοιων πρακτικών, και στις αρχές επί των οποίων στηρίζονται οι επιλογές αυτές.

Επομένως, η διαφορά μας βρίσκεται στο «ποια είναι η ουσία» και για τον λόγο αυτό δεν επιχειρηματολογώ αντιπροτείνοντας προσθαφαιρέσεις και συμμετέχοντας έτσι στις πρακτικές ενός καταρρέοντος από τη διαφθορά συστήματος.

Ως εκ τούτου, αυτό που κρίνω είναι οι πολιτικές επιλογές και το πολιτικό σύστημα που τις υποστηρίζει και διατυπώνω ευθέως την άποψή μου, ότι δηλ. είναι ένα πολιτικό ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ, ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟ και ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ.
Και από αυτή την κριτική σκοπιά δεν δέχομαι ότι οι χαρακτηρισμοί μου είναι «κορώνες».

Η επιχειρηματολογία για την άποψή μου αυτή νομίζω ότι είναι (δυστυχώς) ανεξάντλητη και σίγουρα δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο των σχολίων ενός άρθρου.
Άλλωστε έχει αναλάβει πλέον η Δικαιοσύνη (επιτέλους)…

Φυσικά, ούτε εγώ διεκδικώ το αλάθητο και προσπαθώ απλά να φανώ κι εγώ χρήσιμος όπως μπορώ, με τον δικό μου τρόπο…

Φιλικά,
Στράτος Ουζούνογλου.-

Billy είπε...

Απόστολε επιμένεις και δεν καταλαβαίνω γιατί. Δηλαδή είναι καλύτερα να πληρώσουμε τον φόρο τώρα και όχι τον Σεπτέβριο του 2015; Με ποιά λογική; Και το καλοκαίρι του 2014 που θα πληρώσουμε τον φόρο του 2013 πού θα βρούμε τα λεφτά αφού θα μας έχουν πετσοκόψει την σύνταξη προκαταβολικά και αναδρομικά; Ακόμα δεν το θεωρείς κλοπή; Για βάλτα κάτω να δεις.

Apostolos είπε...

Απορώ κι εγώ με τη σειρά μου. Παίρνω ως παράδειγμα τον εαυτό μου. Δεν είχα να πληρώσω την εφορία και την πληρώνω με δόσεις. Άρα η μηνιαία σύνταξη μου είναι Χ μείον τη δόση. Ποια η διαφορά. Να μου λέγατε ότι κλεψιά είναι οι εισφορές αλληλεγγύης κάθε είδους όταν μάλιστα το ΜΤΣ συνεχώς μειώνει το μέρισμα να το καταλάβω. ???????????????????