---> Το παρόν blog έχει σταματήσει να ανανεώνεται από 31 Ιουλίου 2014. Το ΝΕΟ επίσημο blog είναι "http://www.eaas-larisas.blogspot.gr/" <----

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Εκλογές ΕΑΑΣ τέλος. Και μετά τι;

Γράφει ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΣΤΡΑΝΤΑΣ, Αντιστράτηγος ε.α
«Αράζω = Άρα…ΖΩ» (Σύνθημα τοίχου)
Οι εκλογές της ΕΑΑΣ τελείωσαν και ήδη το νέο ΔΣ ετοιμάζεται να αναλάβει τα καθήκοντά του. Ας ευχηθούμε όλοι «Καλή Επιτυχία» στο δύσκολο έργο του και ας ελπίσουμε ότι οι νεοεκλεγέντες συνάδελφοι θα τηρήσουν χωρίς εκπτώσεις τις προεκλογικές τους υποσχέσεις τις οποίες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν γνωρίζουμε επακριβώς.
Θα ήταν όμως χρήσιμο παίρνοντας αφορμή από την μικρή συμμετοχή να διατυπώσουμε μερικές σκέψεις-προτάσεις και να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα για τις πρωτοβουλίες που το νέο ΔΣ θα πρέπει να αναλάβει προκειμένου να καταστήσει την ΕΑΑΣ σημείο αναφοράς όλων των μελών της καθώς και πόλο συσπείρωσης.
Είναι γεγονός ότι παρά τις εκκλήσεις όλων των υποψηφίων και τις κατ’ επανάληψη έντυπες και
ηλεκτρονικές προτροπές του σημερινού προέδρου για μαζική συμμετοχή, τελικά αυτό δεν συνέβη και ο αριθμός των ψηφοφόρων αν και κατά τι αυξημένος παρέμεινε σε απελπιστικά χαμηλά επίπεδα.(Περίπου 7.000 επί συνόλου 22.500 που κατέχουν ταυτότητα της ΕΑΑΣ και επί 62.000 που με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία –ΑΝ 1171/72 άρθρο3- θεωρούνται υποχρεωτικά μέλη).
Θα πρέπει συνεπώς το νέο ΔΣ να προβληματισθεί και να ψάξει να βρει τις αιτίες που η συντριπτική πλειοψηφία των μελών εξακολουθεί να παραμένει αδρανής παρά την λαίλαπα των οικονομικών μέτρων και τις καταφανείς αδικίες που η πολιτεία επιλεκτικά εφάρμοσε σε βάρος μας.
Προσωπική  άποψη, την οποία γραπτώς έχω κατ’ επανάληψη διατυπώσει και αναλύσει, είναι ότι η γενεσιουργός αιτία αυτής της απαξίωσης οφείλεται κατά κύριο λόγο στο αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ΕΑΑΣ το οποίο, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, γράφτηκε για να εξυπηρετεί σκοπιμότητες και καταστάσεις μιας άλλης εποχής. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο δεν είναι μόνο αντισυνταγματικό, μιας και λειτουργεί στη βάση αποκλεισμών και διορισμών, αλλά είναι και βαθύτατα αντιδημοκρατικό και προσβλητικό για την κοινωνία των μελών της ένωσης. Χρειάζεται συνεπώς το νέο ΔΣ, σε συνεργασία και με τις άλλες ενώσεις αποστράτων (ΕΑΑΝ, ΕΑΑΑ), να προχωρήσει στην άμεση και ριζική αναθεώρησή του.
Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, πολλά πράγματα θα πρέπει άμεσα να αλλάξουν ή να αναθεωρηθούν και κυρίως η εγκατεστημένη νοοτροπία όπου ένα ανομοιογενές, λόγω της προβλεπόμενης από το νόμο εκλογής με βάση ενιαίο ψηφοδέλτιο, σύνολο μελών του ΔΣ με διαφορετικές ή ακόμη και στη χειρότερη περίπτωση διαμετρικά αντίθετες μεταξύ τους απόψεις και θέσεις, καλείται να αποφασίσει και να συμφωνήσει επί βασικών θεμάτων και θέσεων κάτι που στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο. Αποτέλεσμα τούτου, όπως έχει αποδειχθεί, είναι  να τα φορτώνουν όλοι όλα στον Πρόεδρο ο οποίος σχεδόν μόνος προσπαθεί να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά επικρινόμενος πολλές φορές ή λοιδορούμενος από τους άλλους.
Εδώ συνεπώς εκτιμάται ότι το νέο ΔΣ θα πρέπει, πριν αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του, να καθίσει και να καταστρώσει ένα κοινώς αποδεκτό προγραμματικό σχέδιο θέσεων και δράσεων το οποίο, αφού οριστικοποιηθεί με την συνεργασία ενδεχομένως και άλλων κατά τις εκλογές υποψηφίων μελών, να αποτελέσει τον μπούσουλα με βάση τον οποίο το θα προχωράει η ένωση. Καλόν βέβαια θα ήταν αυτό το προγραμματικό σχέδιο να δημοσιευθεί στην Εθνική Ηχώ για να το γνωρίζουν όλοι. 
Θα αποτελούσε παράλειψη εάν δεν επεσημαίνετο ότι ένας άλλος λόγος της άρνησης δηλαδή πολλών μελών, ιδίως των νεοτέρων, να ψηφίσουν ήταν και το γεγονός ότι κάποιοι υποψήφιοι κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου αντί να φροντίσουν στα πλαίσια της ευγενούς άμιλλας να ενημερώσουν τα μέλη για τις θέσεις και απόψεις τους, εισήγαγαν πολιτικάντικες τακτικές προσπαθώντας με αθέμιτες μεθόδους να κερδίσουν την εκλογή. Λες και το ζητούμενο για την επίλυση των πολύπλοκων προβλημάτων του κλάδου ήταν να καταφέρει κάποιος να εκλεγεί όχι γιατί πραγματικά το άξιζε λόγω γνώσεων και προσφοράς, αλλά για να ικανοποιήσει είτε τις προσωπικές τους φιλοδοξίες είτε άλλου είδους κομματικά συμφέροντα που δυστυχώς και αυτή τη φορά φρόντισαν να δηλώσουν την παρουσία τους. Γιατί πως αλλιώς μπορεί να χαρακτηρισθεί το γεγονός της δημοσίευσης-διάδοσης ανωνύμως προσβλητικών χαρακτηρισμών κατά συνυποψήφιων αλλά και του κατακλυσμού των κινητών τηλεφώνων την ημέρα των εκλογών με αλλεπάλληλα SMS τα οποία έριχναν το επίπεδο και την σοβαρότητα της εκλογής και μας θύμιζαν τακτικές μαυρογυιαλούρων;
Θα πρέπει λοιπόν το νέο ΔΣ λαμβάνοντας υπόψη τα όσα στραβά συνέβησαν, να αρχίσει αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του να συντάσσει πλήρες σχέδιο διεξαγωγής των εκλογών θεσπίζοντας μεταξύ των άλλων και κώδικες και κανόνες ορθής συμπεριφοράς εκ μέρους των υποψηφίων η παραβίαση των οποίων θα σήμαινε τον αποκλεισμό τους από την όλη διαδικασία. Συναφές με την σχεδίαση της διεξαγωγής των εκλογών είναι και η πρόβλεψη της επιστολικής ψήφου ώστε να δίνεται η δυνατότητα να ψηφίζουν και τα μέλη που λόγω αποστάσεως, προχωρημένης ηλικίας ή για λόγους υγείας δεν μπορούν να προσέλθουν στα κατά τόπους εκλογικά τμήματα. 
Εκτιμώντας ότι το νέο ΔΣ θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα αγωνισθεί για τα δίκαια και δικαιώματα των μελών καθώς επίσης και θα υλοποιήσει στην πράξη το «Ισχύς εν τη ενώσει» χωρίς να αναλωθεί σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και τακτικισμούς, ευχόμαστε και πάλι καλόν αγώνα και κάθε επιτυχία επ’ ωφελεία όλων μας.
Αθήνα,4 Φεβ 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΕΑΑΣ Λάρισας, όχι επί της ουσίας του άρθρου. Η αναφορά ότι 62.000 είναι "υποχρεωτικώς" μέλη της ΕΑΑΣ, είναι αναληθές. Κάποιοι άλλοι αυτόν τον αριθμό τον έκαναν 72.000. Τα "υποχρεωτικώς" μέλη της ΕΑΑΣ ανέρχονται στις 24.000 περίπου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μερισματούχοι που προέρχονται από την ΕΛΑΣ, οι ορφανικές οικογένειες και οι προαχθέντες στο βαθμό του Ανθστου με την αποστρατεία τους δεν είναι υποχρεούνται στην παρακράτηση υπέρ ΕΑΑΣ. Για τα "υποχρεωτικώς" μέλη της ΕΑΑΣ θα πρέπει η Στρατιωτική Ταυτότητα να εκδίδεται αυτομάτως και το νέο ΔΣ της ΕΑΑΣ θα πρέπει να μεριμνήσει γι' αυτό.

1 σχόλιο:

Στελιος Καστραντας είπε...

Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω τα γραφόμενα του φίλου κ.Παπαπαρίση απλώς θα πρόσθετα ότι υποχρεωτικώς εγγράφονται ως τακτικά μέλη στην ΕΑΑΣ (ΑΝ 1171/72 άρθρο 3)άπαντες οι Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές του Στρατού Ξηράς και της Χωροφυλακής που λαμβάνουν μέρισμα από το ΜΤΣ.Οι παραπάνω υποχρεούνται στην καταβολή έως 1% κρατήσεως υπέρ ΕΑΑΣ από το λαμβανόμενο μέρισμα.Τώρα πράγματι με υπουργική απόφαση οι της ΕΛΑΣ επέτυχαν την μη υποχρεωτική υπέρ ΕΑΑΣ καταβολή κράτησης.Ο νόμος όμως ισχύει και δεν καταργείται με υπουργική απόφαση παρά μόνο με νόμο.Συνεπώς η ΕΑΑΣ θα πρέπει να απαιτήσει είτε την εφαρμογή του νόμου είτε την αποχώρηση από μέλη της ΕΑΑΣ όλων των αστυνομικών.Δεν γίνεται κάποιοι να είναι μέσα και κάποιοι απέξω.Διαφορετικά θα πρέπει το ίδιο να ισχύσει και για τα μέλη του ΣΞ οπότε τότε ανοίγει η πόρτα της διάλυσης της ΕΑΑΣ.Να λοιπόν και ένα επί πλέον θέμα στο οποίο θα πρέπει να υπάρξει σύγκλιση απόψεων από το νέο ΔΣ.